Silniki lotnicze

Dziewięciocylindrowy silnik tłokowy o mocy 1000 KM chłodzony powietrzem z elektronicznie sterowanym układem wtrysku paliwa posiada certyfikat typu EASA E.140 wydany przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego. Jednostka napędowa opracowana na bazie sprawdzonej konstrukcji silnika gaźnikowego ASz-62IR-16 wykorzystuje nowoopracowany elektroniczny układ sterowania ECU kontrolujący prawidłową pracę jednostki za pomocą licznych czujników prędkości, ciśnienia i temperatury poszczególnych układów.

Za pomocą informacji zwrotnych otrzymywanych z czujników jednostka sterująca kontroluje pracą wtryskiwaczy paliwa w celu zoptymalizowania napełniania cylindra odpowiednią mieszanką paliwowo-powietrzną. Takie rozwiązanie pozwala zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 20% i wiąże się z możliwością stosowania znacznie tańszego paliwa samochodowego. Znaczne zmniejszenie emisji szkodliwych związków spalin korzystnie wpływa na środowisko.

Silnik dedykowany jest płatowcom An-2 produkowanym w wielu wersjach – rolniczej, transportowej, transportowodesantowej, pasażerskiej, wodnej na pływakach i eksploatowany w wielu krajach na całym świecie. An-2 wyróżnia się prostotą i niezawodnością konstrukcji, wyjątkową odpornością na trudy eksploatacji w polowych warunkach.

Dane techniczne :

Układ cylindrówPojedyncza gwiazda
Liczba cylindrów9
Czynnik chłodzącyPowietrze
Średnica cylindra155,5 mm
Skok tłoka174,5 – 175,3 mm
Pojemność skokowa29 870 cm3
Moc Startowa735 kW/ 2200 obr/min
Moc Nominalna603 kW/ 2100 obr/min
Masa całkowita576 kg
Długość 1328 mm
Średnica1380 mm
Jednostkowe zużycie paliwa326 ÷ 347 g/kW •h (0,75 mocy nom.)
PaliwoBenzyna lotnicza Avgas 100LL
Benzyna lotnicza WA UL 91
Benzyna samochodowa E5 (LO95 i więcej)

Obsługa posprzedażowa :

  • Zestawienie biuletynów silnika AI-14 RA i AI-14 RC
  • Wykaz części zamiennych do AI-14RA
  • Zestawienie biuletynów silnika ASz 62 IR
  • Wykaz części zamiennych do ASz-62IR

W przypadku zainteresowania zakupem wymienionych części zamiennych
należy przesłać zapytanie ofertowe na adres: salesdept@wsk.kalisz.pl

Uwaga

Informujemy, że obecnie Spółka WSK „PZL-KALISZ” S.A. nie wykonuje napraw silników z rodziny AI-14R z powodu:

  • utraty możliwości produkcyjnej głównych elementów i podzespołów silnika,
  • braku dostawców materiałów (odlewy, odkuwki, itp.) potrzebnych do wyprodukowania silnika,
  • braku dostawców osprzętu silnika,
  • braku zainteresowania ze strony kontrahentów na wznowienie lub rozpoczęcie współpracy z powodu zbyt niskiego wolumenu zapotrzebowania na silniki.

Jednocześnie oferujemy sprzedaż części zamiennych posiadanych na stanach magazynowych. Pełen wykaz oferowanych części znajduje się w zakładce „obsługa posprzedażowa„.

Części do silników lotniczych

  • Wyroby do silników lotniczych przepływowych: korpusy cienkościenne, korpusy sprężarki, pierścienie uszczelniające, reduktory i przekładnie szybkoobrotowe, wałki i koła zębate,
  • Wyroby do silników wysokoprężnych: wały korbowe, korbowody główne, korbowody boczne, sworznie, korpusy, wirniki, dyfuzory do turbosprężarek, pompy oleju zębate, korpusy skrzyń przekładniowych i pomp, koła zębate oraz części rozrządu,

Ofertę WSK „PZL-KALISZ” S.A. poszerza Spółka zależna „Narzędziownia-Mechanik” Sp. z o.o. w zakresie:

  • produkcji specjalistycznego oprzyrządowania pod różnego typu operacje produkcyjne,
  • wykonywania sprzętu kontrolno-pomiarowego w postaci sprawdzianów, urządzeń pomiarowych i kontrolnych dostosowanych do potrzeb klientów,
  • konstrukcji oprzyrządowania oraz sprawdzianów według potrzeb klienta,
  • obróbki mechanicznej i cieplnej w zakresie produkcji jednostkowej i małoseryjnej.

Kontakt z działem:

tel. 62 504 62 00

    Formularz kontaktowy

    * pola wymagane

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z zasadami opisanymi w Polityce Prywatności w celu otrzymania odpowiedzi na przesłany formularz.

    współpracujemy :