Dziewięciocylindrowy silnik tłokowy o mocy 1000 KM chłodzony powietrzem z elektronicznie sterowanym układem wtrysku paliwa posiada certyfikat typu EASA E.140 wydany przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego. Jednostka napędowa opracowana na bazie sprawdzonej konstrukcji silnika gaźnikowego ASz-62IR-16 wykorzystuje nowoopracowany elektroniczny układ sterowania ECU kontrolujący prawidłową pracę jednostki za pomocą licznych czujników prędkości, ciśnienia i temperatury poszczególnych układów.
Za pomocą informacji zwrotnych otrzymywanych z czujników jednostka sterująca kontroluje pracą wtryskiwaczy paliwa w celu zoptymalizowania napełniania cylindra odpowiednią mieszanką paliwowo-powietrzną. Takie rozwiązanie pozwala zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 20% i wiąże się z możliwością stosowania znacznie tańszego paliwa samochodowego. Znaczne zmniejszenie emisji szkodliwych związków spalin korzystnie wpływa na środowisko.
Silnik dedykowany jest płatowcom An-2 produkowanym w wielu wersjach – rolniczej, transportowej, transportowodesantowej, pasażerskiej, wodnej na pływakach i eksploatowany w wielu krajach na całym świecie. An-2 wyróżnia się prostotą i niezawodnością konstrukcji, wyjątkową odpornością na trudy eksploatacji w polowych warunkach.
Dane techniczne :
Układ cylindrów | Pojedyncza gwiazda |
Liczba cylindrów | 9 |
Czynnik chłodzący | Powietrze |
Średnica cylindra | 155,5 mm |
Skok tłoka | 174,5 – 175,3 mm |
Pojemność skokowa | 29 870 cm3 |
Moc Startowa | 735 kW/ 2200 obr/min |
Moc Nominalna | 603 kW/ 2100 obr/min |
Masa całkowita | 576 kg |
Długość | 1328 mm |
Średnica | 1380 mm |
Jednostkowe zużycie paliwa | 326 ÷ 347 g/kW •h (0,75 mocy nom.) |
Paliwo | Benzyna lotnicza Avgas 100LL Benzyna lotnicza WA UL 91 Benzyna samochodowa E5 (LO95 i więcej) |
Obsługa posprzedażowa :
- Zestawienie biuletynów silnika AI-14 RA i AI-14 RC
- Wykaz części zamiennych do AI-14RA
/ zestawienie – zobacz szczegóły /
- Zestawienie biuletynów silnika ASz 62 IR
- Wykaz części zamiennych do ASz-62IR
/ zestawienie – zobacz szczegóły /
W przypadku zainteresowania zakupem wymienionych części zamiennych
należy przesłać zapytanie ofertowe na adres: salesdept@wsk.kalisz.pl
Uwaga
Informujemy, że obecnie Spółka WSK „PZL-KALISZ” S.A. nie wykonuje napraw silników z rodziny AI-14R z powodu:
- utraty możliwości produkcyjnej głównych elementów i podzespołów silnika,
- braku dostawców materiałów (odlewy, odkuwki, itp.) potrzebnych do wyprodukowania silnika,
- braku dostawców osprzętu silnika,
- braku zainteresowania ze strony kontrahentów na wznowienie lub rozpoczęcie współpracy z powodu zbyt niskiego wolumenu zapotrzebowania na silniki.
Jednocześnie oferujemy sprzedaż części zamiennych posiadanych na stanach magazynowych. Pełen wykaz oferowanych części znajduje się w zakładce „obsługa posprzedażowa„.
Części do silników lotniczych
- Wyroby do silników lotniczych przepływowych: korpusy cienkościenne, korpusy sprężarki, pierścienie uszczelniające, reduktory i przekładnie szybkoobrotowe, wałki i koła zębate,
- Wyroby do silników wysokoprężnych: wały korbowe, korbowody główne, korbowody boczne, sworznie, korpusy, wirniki, dyfuzory do turbosprężarek, pompy oleju zębate, korpusy skrzyń przekładniowych i pomp, koła zębate oraz części rozrządu,
Ofertę WSK „PZL-KALISZ” S.A. poszerza Spółka zależna „Narzędziownia-Mechanik” Sp. z o.o. w zakresie:
- produkcji specjalistycznego oprzyrządowania pod różnego typu operacje produkcyjne,
- wykonywania sprzętu kontrolno-pomiarowego w postaci sprawdzianów, urządzeń pomiarowych i kontrolnych dostosowanych do potrzeb klientów,
- konstrukcji oprzyrządowania oraz sprawdzianów według potrzeb klienta,
- obróbki mechanicznej i cieplnej w zakresie produkcji jednostkowej i małoseryjnej.